text-align:center;

Los Angeles

Hej!

Nu har vi varit här i LA i två dagar och vi har väl egentligen inte gjort så mycket än :P
När vi landade på LAX hade vi ett litet helvete innan vi kom fram till vårt hostel. Vi åkte med någon taxiliknande grej som vi delade med några andra förvirrade engelsmänn och det tog fan evigheter innan vi kom fram till vår hostel och jag mådde sjukt illa hela taxifärden så det var inte så kul. Väl framme skulle vi träffa Elin men vi var så trötta (eftersom vi rest i 24 h) så vi somnade direkt och sov 12 timmar till morgonen efter.

Morgonen därpå, alltså i går, drog vi till Elin i Santa Monica. Det tog evigheter innan vi kom fram och innan vi ens fattade vilken buss vi skulle ta och hur bussystemet fungerar här. Den här staden är verkligen inte gjord för att åka kollektivt i. Väl framme hos Elin käkade vi och hängde sedan vid Santa Monica pier och sen bar det av för att hämta upp Quinn (en av ungarna som Elin är nanny till) vid hans skola. Efter det åkte vi hem till Elin där Max, unge nr två, redan befann sig, och sedan var vi där och passade barnen tills Elin slutade och efter det gick vi ut och åt med ungarnas morfar/farfar som var 88 och jättepigg. Kvällen avslutades på en mysig pub.
Eftersom det inte gick några bussar ut till vårt hostel på natten och vi inte kände för att betala för taxi så sov vi hos Elin i natt. Ganska irriterande att vi bokat boende och sen ändå sov hos Elin men så blev det i alla fall.

I dag har vi mest solat och hängt i Santa Monica och sen när Elin började jobba vid två-tre så drog jag och Daniel hem. Vi åkte en annan väg än vad vi gjorde första gången och hamnade helt fel. Så vi bestämde oss för att gå den sista biten även om vi knappt hade någon aning om vart vi var. Det gick faktiskt riktigt bra och tog väl 1-1,5 h att komma hem. Vi kom in i värsta fina området så det var riktigt skoj faktiskt.

Just sitter vi på rummet och ska nog snart dra in till Elin igen. I morgon flyttar vi här i från men kanske kommer att komma tillbaka till det här hostelet nästa vecka. Hostelet är bra här men det ligger ju lite off, vilket är synd.

Alltså gud vilket osammanhängande inlägg detta blev men så kan det gå när man är lite stressad. Ha det så bra så får vi väl se när jag skriver igen.


Gräsplättshäng i Santa Monica.

Jag har faktiskt inte tagit några bilder alls förutom denna hittils. Men jag ska ta mer bilder från och med i morgon.


Kommentarer
Postat av: Madame Hoffa

Hej!



Nu har jag dragit igång en tävling på bloggen där man kan vinna valfri väggtext/väggdekor från Paxlux.se.

Kika gärna in och anmäl dig :)

Avslutas 15 juli.



(Du får denna kommentar för att du tidigare deltagit i en liknande tävling inne hos mig)

2012-07-03 @ 10:13:58
URL: http://madamehoffa.se
Postat av: Mikael

Tjena, Modemannen här!

Jag hoppas jag inte stör, men tänkte bara fråga om du har lust att hjälpa till för jag skulle verkligen behöva det! Har du något intresse av ett Modeforum för modekunniga och modeintresserade personer? Moderator / VIP roller finns för seriösa och engagerade personer så klart. Om du vill ha mer läsare som tycker om mode till din blogg så kan du alltid göra ett seriöst inlägg i forumet. Men om du kanske bara gillar att läsa inlägg och inte vill bli medlem så kan du visa ditt stöd genom att klicka på Facebook like knappen i forumet. Tack snälla för att du tar dig tid att kolla på detta / Kram från Modemannen Mikael

2012-11-27 @ 14:15:57
URL: http://forum.modekampanj.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0