text-align:center;

Fett mycket snack om fett

Alltså jag har tänkt på en sak..
Den ökända bloggerskan Kissie har ju, som jag fattat det, sagt att man är fet om ens lår går ihop och humorbloggerskan Egoina fick massa cred när hon bad folk skicka in bilder på sina lår för att visa på att alla är olika och att man inte är fet om ens lår går ihop
Denna ständigt pågående debatt har fått mig att tänka endel på fett, normal vikt och liknade eftersom jag själv försöker gå ner i vikt, och nu har jag några tankar som jag skulle vilja dela med mig av

Jag har alltid haft några kilon för mycket än vad som är bra för min hälsa, men efter att ha gått upp 4-5 kilo på 2-3 veckor nu i sommar bara för att jag inte tänkte mycket på vad jag åt, hur mycket, när osv (måste även tillägga att jag inte vräkt i min onyttigheter) har jag blivit sjukt irriterad.

Innan tyckte jag bloggare som skrev om hur smal man ska vara och liknade bara var dåliga eftersom vissa människor lätt tar till sig och börjar må dåligt och så, men nu har jag faktiskt börjat irritera mig mer på bloggare som skriver "unna dig, så att du mår bra" och lägger upp bilder på muffinsrecept och kakor.
Jag bryr mig inte om de är onyttiga för det är deras ensak, utan det som stör mig är att jag blir så sjukt opepp av att läsa det. Jag vet att jag inte kan "Unna mig och må bra" så då blir jag bara avundsjuk och irrterad över alla som kan det.

Jag mår bättre om tex Kissie skriver att hon åt en sallad för att inte gå upp i vikt (även om hon enligt min mening är för smal) än om Egoina skriver att hon käkade godis eller chips. För då känns det mer rättvist. Kissie måste ju i alla fall tänka sig för (Eller ja, hon kanske egentligen inte behöver men hon menar ju på att man behover, läs folk som mig behöver) medan Egoina bara kan äta och äta och fortfarande inte bli speciellt stor (och ja, jag vet att hon gått upp i vikt, mer jag lovar hade jag varit i hennes kläder så hade jag varit stor som ett hus för länge sedan.)

Äh fan, jag slutar här.. Annars lär väl någon hoppa på mig och hata mig och mina åsikter. Men ja, det var i alla fall en tanke som jag har om detta nu. Sen kasnke jag tänker annorlunda om en månad.. Men ja..just nu är jag sjukt opepp på att läsa om söta smala bloggare som kan äta allt utan att bli stora! (Och nej nej, jag är inte alls sur och bitter ;) )



och så den obligatoriska bilden. Kände inte direkt för att slänga upp en bild på mina lår så jag lägger istället upp bilder på kvinnorna som nämts i inlägget. Bilderna är från Egoina.se och Kissies.se.

Kommentarer
Postat av: Sara

Sjukt fin blogg! :D



Hur är det med dig? :)

2011-08-29 @ 20:48:57
URL: http://nolongerironic.webblogg.se/
Postat av: Ewa

Jag håller med dig delvis i det du skriver. Jag kan ta ett exempel. Det är en tjej jag följde (hon har lagt ner bloggen), hon är VÄLDIGT vältränad. Och nu kan ju vältränad vara olika från olika personer men jag menar nu en tjej som har väldigt lite fett på kroppar men MYCKET muskler.



Hon lade väldigt ofta upp bilder där hon äter bullar, glass, chips, godis o.s.v. På ett sätt tyckte jag det var bra för det visar att man får unna sig något ibland och inte behöver vara så stenhård mot sig själv jämt. MEN antagligen hade hon gener som gjorde att hon KUNDE äta sådant utan att det syntes på kroppen. Dock har hon varit lite små mullig när jag tänker på det. Men hon tränar väldigt mycket, både gym och fettförbränning genom bland annat powerwalks. Man behöver alltså träna väldigt mycket för att man inte ska lägga på sig fett.



Förstår du hur jag menar eller blev det virrigt? ^^

2011-08-30 @ 11:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0