text-align:center;

Två röda gubbar

Hej hallå!

Eftersom Erik inte är hemma och kan tjata om att jag måste plugga tar jag en välförtjänt paus.
Jag lyssnade nyss på "Radio Egoina"  och hon hade en del i programmet där hon svarade på konstiga/onödiga frågor. Då kom jag på att man kanske borde skicka in min och Daniels fråga om varför norrmännen har två röda gubbar på sina övergångsställ. Tänk först seriöst skicka in men sen tänkte jag att man kanske borde googla först och fan.. Jag hittade svaret I inlägget på denna blogg http://www.norways.eu/kategorier/oevergangsstaellen

Svaren var dessa

1. Med två gubbar istället för en är det lättare att se för folk längre bort pga av större ljusyta!

2. Om ett går sönder finns det en i reserv!

 

Av detta kan man konstatera att norrmännen är lite speciella och att det egentligen inte finns någon bra anledning till varför....

 

Fina Oslo


Kommentarer
Postat av: Jessica

haha :D ja lite konstiga är det nog... För tänk om båda röda går sönder samtidigt då?! Är det inte då bättre med tre eller kanske tom fyra röda gubbar? För då blir ju ljusytan ännu större ;)

2010-10-09 @ 17:45:37
URL: http://expectansy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0