text-align:center;

Mjäll

Det är så att jag får mjäll lite då och då, och i vanliga falla brukar det ge med sig, men nu verkar det inte vilja försvinna. Det syns inte jättemycket (konstigt nog trots mitt svarta hår), men det kliar så jag håller på att bli galen på det. Jag gick därför till apoteket i fredags och frågade om de hade något bra mjällschampo. Killen som jobbade där var jättetrevlig och förklarade massa. T ex att alla har en mjällsvamp naturligt i hårbotten, och att det finns olika typer av mjäll m.m. Han förklarade att det finns något som kallas mjälleksem.. och det var det han trodde jag hade.

Han tyckte jag skulle prova detta schampo.


Eftersom jag inte kan något så lyssnade jag ju på hans råd men nu när jag läst bipacksedeln börjar jag bli lite tveksam. Det står att "vanliga" biverkningar är irritation i hårbotten och lätt håravtal
VA FAN, JAG VILL INTE TAPPA HÅRET JU!

Sen sällsynta och mycket sällsynta biverkningar var bland annat Fett, sprött och torrt hår, Missfärgningar i håret, nässelfeber och håravfall..Låter inte så kul ju..

Därför är jag nu inte alls så pepp på att använda det.. men det borde väl inte drabba mig? Eller? FAN!! Ska man våga använda det eller inte?


Kommentarer
Postat av: Ewa

Jag har haft någons slags av eksem i håret och då var det som stora flagnor i hårbotten och kliade MASSOR. Men jag köpte sånt där mjällschampoo innan jag visste vad det var. Det förstörde mitt hår totalt, det blev så fruktansvärt slitet och trasligt och tog låång tid att "återställa".



När jag gick till läkaren fick jag starka medel mot det som jag tar i hårbotten. Det kommer tillbaka lite om jag tvättar håret ofta, så tar jag i sådant medel igen så försivnner det väldigt fort. ;P

2010-10-25 @ 16:59:22
URL: http://todaywecanchangetomorrow.blogg.se/
Postat av: Jessica

vi använde något på gamlingarna i sommar, något återfuktande bös man smörjde i hårbotten... håret blir ju fett då :p men ändå...

2010-10-25 @ 19:31:09
URL: http://expectansy.se
Postat av: Annie

haha mjällsvamp, fyfan vad äckligt! :P

2010-10-26 @ 10:42:38
URL: http://vivavivace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0