text-align:center;

Fy fan för funkisarbete!!

Jag har sagt det förut men säger det igen. Jag hatar att vara funktionär!!! (VARFÖR GICK JAG MED PÅ DET)

Kvällen har väl inte varit så bra Ett tag var jag så jävla arg så att jag seriöst skulle kunnat sparka någon i huvudet (och då är det illa för att vara mig) Som tur är har den värsta ilskan lagt sig nu..

Det hela började okej, och jag skulle stå i garderoben från 20.00-00.00. Visst var det stressigt och jobbigare än vissa andra arbetsuppgifter, men det var helt okej. Sen skulle jag och en som heter Jonathan städa toaletterna efter tolv. Men som tur var blev det rush i garderoben så vi slapp vara vid toaletterna hela tiden. Dock var vi ju tvungna att vara där en del och vi skulle plocka papper. Först fick vi inte ens handskar utan vi fick ta upp pappret på golvet med annat papper. Jag fick panik ett par gånger inne på toan eftersom folk vinglade hit och tid, spydde och var allmänt äckliga. (Ni som känner mig väl fattar hur jobbigt detta var för mig) Dock tyckte jag ändå att det gick okej, för någon måste ju göra det liksom och ja..Ibland får man bara göra saker fast man inte vill.. Det som däremot fick mig att bli förbannad var vår sista uppgift

Kl typ halv 2 eller nåt sa vår funkischef till mig och Jonathan att vi skulle gå ut och städa runt hela jävla skolan. Först tänkte jag "ok, let's do this" Men efter att ha böjt sig ner efter burkar den 138925848667:te gången började jag bli jävligt sur. Sopsäckarna blev jättetunga med en gång eftersom folk lämnar halvfulla burkar som jag inte precis kunde så och hälla ut. Sen så var det ju spyr och annan skit överallt och jag undrar hur mycket skit som egentligen kom in i mina skor. (Dock är jag för trött nu för att bry mig så jag får väl sanera mig själv och lägenheten ordentligt efter i morgonkväll.)
Först var det bara jag som plockade för Jonathan sopade fimpar eller nåt (Fråga mig inte vaför?) och det blev rätt snart jävligt jobbigt. När jag plockat typ en säck och upptäckte att jag inte ens gjort en 3:e del kände jag bara "Nääe, vi kan inte bara vara två pers på detta" Går in och frågar min chef om vi seriöst ska städa runt hela skolan och hon bara "Ah, men håll på till halv 3 så kan ni sluta sen" Det var bara det att kl då var 2. Vi skulle alltså städa en halvtimme till och ja. det gjorde inte mig direkt glad. Sen så hjälptes jag och Jonathan åt det sista och då kändes det bättre, men fan va arg jag var när man såg sina andra klasskompisar (som visserligen säkert gjort sitt redan) umgås, dricka, skratta och greja när man själv gick runt och plockade skräp. Kändes bara så fel att två personer skulle göra allt det själva. Speciellt med tanke på hur mycket jävla skit det var. Alltså jag fattar inte egentligen! Hur jävla svårt ska det liksom vara att slänga sina burkar i en soptunna! SERIÖST! I bland hatar jag mänskligheten!! Fy fan för alkohol och svenskar!

Nä nu ska jag ge mig...men det var skönt att få det ur sig...Dock lär jag väl skriva ett liknade inlägg i morgon för Jonathan sa att han hade samma uppgifter i morgon också, och då lär väl jag med ha det...
Men men, i morgon ska jag ha med mig frukt och grejer. Vi skulle ha fått mat, men jag fattade aldrig när vi skulle äta, vart maten fanns, eller hur vi skulle hinna det så jag åt inget.. Så mitt humör kanske berodde på det också. Har man inte ätit på 9 timmar och bara ätit lite soppa och 3 mackor på en hel dag så kanske det inte är så konstigt att man blir sur. Men men, det var kanske bra att vara med på detta så man vet hur man INTE ska lägga upp det nästa år när vi är med och arrangerar.



Gud va jag längtar tills jag får ta av det!!!!

Nä nu ska jag skriva något trevligt också :D Måste bara nämna att man har världens snällaste friends här :)
Zara och Isabelle som bor typ ganska nära skolan och långt i från mig följde mig ända in till centrum bara för att jag skulle slippa att gå helt själv. Vilka änglar alltså :love:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0