text-align:center;

Där fick han!

Innan när jag skulle gå på tåget gick jag bara förbi lokföraren (som jag alltid gör) för att jag redan hade biljett (och ja, på dessa små tåg till Hultsfred finns det ingen tågvärd utan man köper biljetter av lokföraren) men han stannade mig ändå

Lokföraren: "Har du biljett?"
Jag: "Ja jag har ett sådant här kort" (Håller fram kortet som jag redan stämplat på föregående tåg, och som man inte kan stämpla vid byte för det funkar inte även om många envisas med att man ska göra det)
Lokföraren: "Då får du sämpla det"
Jag: "Jaha.." (trycker ner kortet i automaten och det funkar inte som vanligt)
Lokföraren: "Men du får ju trycka i vart du ska först" (Lite irriterad)
Jag: "Men jag gjorde det på förra tåget" (Ganska surt)
Lokföraren: "Vart åkte du i från då?"
Jag: "Smålandsstenar!!"
Lokföraren: "Jaha okej, du åkte från smålandsstenar" (Lite snopet)

HA!!! Där fick han så han teg!! Okej, jag är inte på humör idag! ...Så jävlas inte med mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0