text-align:center;

Naglar och tinnitus

Tjoho!

Min dag började med en kalkyleringsföreläsning. Den föreläsningen var väl inte så kul, men den höll bara på i tre timmar till 12 så det var lungt ändå. Sen gick jag och Angeliqa hem och åt och tog det lugnt (Jag fixade naglarna)


..och sen drog vid till skolan igen för en tinnitusföreläsning. Det var en kvinna vid namn Christine Forsberg, som själv har tinnitus, som föreläste..Jätteintressant att lyssna på verkligen! Och skrämmande! Jag ska absolut skaffa formgjutna öronproppar. (Förresten Daniel, Lipz kan betala sådana för dig, för det är lag på att du ska få det om du vill..om jag fattade det hela rätt)

En i vår klass fick skrika in i en decibelmätare och hans skrik uppgick till 136 decibel. En rock konsert ligger typ på 120 decibel och ett jetplans motor ligger på 140 :P
Så fatta att det kan vara farligt att skrika någon rakt i örat. Jag lärde mig verkligen så mycket och även om jag brukar vara noggrann med att inte utsätta mina öron för höga ljud så ska jag bli ännu bättre nu.

Kommentarer
Postat av: Annie

Oj vad mamma hae varit stolt över dig Karin! :D Och om Daniel skulle se den här kommentaren så sa hon samma sak - Lipz borde betala formgjutna öronproppar åt dig!

2011-03-31 @ 11:48:06
URL: http://vivavivace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0