text-align:center;

Lupin - en växt

(Rubriken är till Daniel)

God eftermiddag!

Hur är läget med er idag?

Med mig är det sådär. Jag tror seriöst att jag är allergisk mot Frasse :( Den senaste veckan har jag haft alla hundallergisymtom (förutom andningssvårigheter) som man brukar få om man är allergisk och det börjar bli väldigt jobbigt. Just nu är jag kluven om hur jag på bästa sätt ska hantera situationen. Det absoult bästa vore egentligen att lämna tillbaka Frasse (för vi har inte skrivit över honom på Erik än, utan det ska vi göra i morgon) och helt enkelt slippa besvären på så vis, men jag vet inte om det ens är ett alternativ.

Jag vill inte lämna bort Frasse, och Erik skulle dö om vi gjorde det. Jag mår inte så dåligt att jag inte skulle stå ut, men jag har läst om det på nätet och det står att man kan få astma av det. Fan, jag har aldrig varit allergisk mot något som ger mig klåda och snuva.. Vet inte hur jag ska göra.. Kan man ta tabletter? Eller är det farligt att alltid gå på sånt? Jag läste nyss om en som var allergisk men hade massa hundar och klarade sig fint tack vare att hon städade noga. Kanske är det ett alternativ.. Och om jag slutar att klia mig i ögonen när jag gosat med Frasse.. och slutar att gosa med honom i ansiktet. Borde jag inte klara mig bättre då... Usch.. jag vet verkligen inte vad jag ska göra.. Trodde nog aldrig att jag skulle bli allergisk mot ett djur :S

På ett sätt känns det jävligt elakt att ta emot Frasse permanent om jag nu är allergisk. Både mot Frasse och hans förra ägare. Vad händer liksom om jag blir jättedålig så att han måste byta hem igen.. Usch, vill inte tänka på det. Vill bara gå och gräva ner mig ett tag och hoppas att alla besvär är borta när jag kommmer upp igen...

I går när vi var ute och gick så plockade jag en lupinbukett. Att komma ut flera gånger per dag är en av alla underbara saker med att ha hund

Kommentarer
Postat av: Anonym

ååå vad jobbigt... vilket dilemma :(

2011-06-12 @ 19:27:48
Postat av: Anonym

det var jag som skrev den förra kommentaren... bara så att du vet :D

2011-06-12 @ 19:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0