text-align:center;

Tillbaka i Sverige

Hej på er!

Nu sitter jag i Hultan igen. Gjorde tenta idag som inte gick så bra, men men.. Jag mår inte dåligt för det. Jag började ju inte råplugga förrän i går så det var vad jag hade räknat med.

Jag har väl egentligen massa att skriva och berätta men jag orkar inte. Resan var bra fast vi hade våra strapatser med förkylningen, sjösjuka, mensvärk, room service som aldrig dök upp, och inställt tåg pågrund av översvämning.. men ja.. det var kul i alla fall och jag vill utomlands igen.

Just nu har jag sjukt tråkigt, innan tyckte jag det var så gött för att jag idag, nu efter tenta, inte har något att göra (förrän i morgon när vi ska börja med grupparbetet igen) men nu börjar det blir segt. Jag och Jennifer pratade om att träffas men hon slutade svara så jag struntade i det. Känner mig ändå sjukt seg så det kanske var lika bra.

Jag fick förresten min oslolön idag. Drygt 7000 svenska kronor tjänade jag på en vecka! Sinnessjukt alltså! Trodde jag skulle få ihop knappt 5000 och så blev det 7000. Jag är nöjd :D

Får väl slänga upp lite bilder från resan.. Har tagit typ 1800 bilder, men jag får väl välja ut några och lägga upp :P

Jag på ett hotell, mamma tyckte blommorna var så fina så hon ville ta kort med mig och dem. Hon är lite knäpp ibland alltså!



Kandydans. Typisk singalesisk dansuppvisning.




Teplantage och teplockerskor




Alla träd där nere har sjukt stora blad :)




Vacker vy :P




Svårt att ta kort på sprattliga sköldpaddsungar




Kanelblad :) Luktade riktigt gott!




Några barn på en skola som vi besökte




Gosande elefanter :) Jag höll seriöst på att dö när de började gosa. Så sött alltså!





Safarigänget :)




Är de inte för vackra? Jag älskar elefanter. Jag skulle vilja ha en egen som husdjur. Fan att de inte är rätt klimat här i Sverige.




Vi var och hälsade på en inhemsk rullstolsbunden kvinna och hennes dotter (det är hon som är på bilden). De bodde väldigt enkelt, men ändå väldigt bra om man jämför med hur vissa andra på Sri Lanka har det. Trots det fick jag ändå värsta ångesten när jag var där. Det är verkligen stor skillnad på hur man lever. Tänk bara hur bra vi har det i Sverige egentligen.




Apor längs en väg :)


Nä nu orkar jag inte ladda upp fler. Är för segt, men nu har ni fått e lite i alla fall

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh välkommen tillbaka :) Ser ju för skönt ut alltså! Hihi, min farmor är också sån där med blommor och så ;) thihi! Vi måste höras av nån dag snart! Typ skype?!

Klänningen på första bilden var väldigt fin :D Min syster är också GALEN i elefanter! :) Du får köpa några prydnads elefanter eller måla en tavla ;)

2011-01-15 @ 21:31:33
URL: http://expectansy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0